Kjøpsvilkår
Edda Interiørdesign AS

Edda Interiørdesign AS, heretter kalt EI (organisasjonsnummer 914 859 565).

Sikkerhet

For våre kunders trygghet har vi i samråd med vår sikkerhetsekspert innført følgende rutiner for å øke sikkerheten ved kjøp.

Vårt interne sikkerhetssystem blir varslet om en ordre mistenkes for å være bedrageri. Sikkerhetssystemet bygger på ulike parameter som er satt opp av vår sikkerhetsekspert og våre samarbeidspartnere. Om sikkerhetssystemet varsler velger vi å ikke levere aktuell bestilling. Av og til kan dette innebære at en bestilling som er helt i orden blir stoppet. Vi håper du som kunde har forståelse for dette da det gjelder din sikkerhet. Bedrageri politianmeldes og følges opp av vår sikkerhetspartner. Levering av bestillinger med høy verdi blir alltid utlevert ved nærmeste utleveringssted. Eddainteriordesign.no er en seriøs e-butikk som kun inngår avtaler med myndige personer eller mindreårige med foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år. Anser vi at mindreårige handler uten godkjennelse tar vi oss retten til å avstå fra å sende ut varer og sperre kundekontoen til denne personen.

Kortbetaling

Vi bruker en sikkerhetsløsning som heter 3D-secure. 3D-secure er en standard som er utviklet av Visa og Mastercard og som går ut på at kortkjøperen må identifisere seg i forbindelse med kortbetaling på internett. For deg som kunde er dette en sikkerhet mot kortbedrageri. Det fungerer slik at du angir kortnummeret ditt som vanlig. Via kryptert kommunikasjon kontrolleres det av kortutstederen via en spesiell sikkerhetsserver. For å kunne verifisere kortopplysningene må du derfor identifisere deg med et passord slik at banken vet at du er deg og ingen annen. Hvordan du identifiserer deg er avhengig av bankens system. Les gjerne om de ulike bankenes system eller ta kontakt med banken din.

Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en bekreftelse per e-post med informasjon om bestillingen din. Kontroller alltid ordrebekreftelsen slik at alt ser korrekt ut. Skulle det være noe du lurer på, kontakt vår kundeservice snarest. Ta gjerne vare på ordrebekreftelsen din slik at du har den ved eventuelle spørsmål til kundeservice. Kontakter du kundeservice er det bra å ha ordrenummer som referanse. Om du vil endre eller avbestille en bestilling kan du kontakte kundeservice umiddelbart. Det vil i mange tilfeller ikke være mulig å annullere eller endre en bestilling da bestillingene blir sendt til pakking forholdsvis raskt.

Leveranser

Alle produkter som vises på eddainteriordesign.no er omtalt med estimert leveringstid. Vi reserverer oss for at varen blir utsolgt og for prisfeil som kan oppstå. Av og til kan det hende at en vare du bestiller blir utsolgt før systemet vårt kan oppdatere dette. Dette hender som regel når flere bestiller samme vare samtidig. Denne varen vil bli restnotert i maks 7 dager. Det vil si at vi venter for å se om varen kommer inn til oss på nytt. Vi sender deg en informasjonsmail om dette innen 1-3 dager. Kontakt da kundeservice om du ønsker å endre bestillingen eller ønsker å annullere restnoteringen, eller om du har spørsmål om leveringstid etc. Vi sletter bestillingen etter 7 dager eller om produsenten ikke kan levere varen.

Leveransetid

Leveransetid er forskjellig fra produkt til produkt. Noen produkter kan under høysesongen, ved høy belastning eller spesialbestilling, ha noe lengre leveransetid. Dette får du beskjed om på e-post, eller er opplyst under produkt detaljer for aktuelt produkt.
Bestiller du med post som frakt sendes pakken til leveransested/nærmeste post i butikk, og de sender en hentemelding som du tar med deg når du skal hente pakken din. Andre bestillinger sendes rett til leveranseadressen du har oppgitt.
Om pakken ikke hentes innen 14 dager fra du fikk hentemeldingen kommer du til å debiteres med en avgift på 249 kr for at du ikke hentet pakken. Det motsvarer de utgiftene vi betaler for å sende pakken og motta den i retur.

Bestillinger sendes til leveranseadressen du har oppgitt i din bestilling.

Vi reserverer oss for at vi kan være utsolgt for en vare. Vi reserverer oss også for eventuell prisfeil som kan oppstå.

Transport

EI sender alle sine pakker med PostNord og On Time Logistics. Om varen blir skadet eller blir borte under transporten til kunden, er EI ansvarlig, men du må gi beskjed til PostNord eller On Time Logistics med en gang du oppdager skader. Du må også kontakte kundeservice angående skadet/bortkommet pakke senest innen 14 dager. Om varen blir skadet eller blir borte ved retur til eddainteriordesign.no er det kunde som er betalingsansvarlig.